Πως ο κορονοϊός αλλάζει τον χώρο εργασίας – Λιγότερα γραφεία, περισσότερη τηλεργασία

Author

Categories

Share

Οι υπάλληλοι που θα επιστρέψουν στον χώρο εργασίας τους όταν τελειώσει η πανδημία του κορονοϊού θα βρουν λιγότερα γραφεία.

Λιγότερα γραφεία και περισσότερο χώρο για να κουβεντιάζουν μαζί με τον καφέ, λένε ειδικοί στην αγορά ακινήτων, καθώς εταιρίες προσπαθούν να δελεάσουν τους εργαζομένους εξ αποστάσεως ώστε να επιστρέψουν προσφέροντάς τους περισσότερο χώρο για επικοινωνία.

Τα lockdown που έχουν καθιερωθεί από πέρυσι τον Μάρτιο ανάγκασαν εκατομμύρια ανθρώπους να εργάζονται από το σπίτι — μια αλλαγή που ενστερνίστηκαν πολλές εταιρίες ως πιθανή λύση μακροπρόθεσμα, η οποία επιτρέπει χαμηλότερα κόστη και μεγαλύτερη ευελιξία στους εργαζομένους.

Οι αχρησιμοποίητοι χώροι εργασίας έχουν ωθήσει ορισμένες κυβερνήσεις και εταιρίες ανάπτυξης ακινήτων να σκεφθούν τη μετατροπή κτιρίων γραφείων σε κατοικίες, καταστήματα, εστιατόρια ακόμη και εσωτερικά αγροκτήματα.

Κι όμως, είναι ίσως πολύ νωρίς για να απορριφθεί συνολικά ο χώρος εργασίας, σύμφωνα με τον Κόεν βαν Όοστρομ, εκτελεστικό διευθυντή της ολλανδικής μεσιτικής εταιρίας ακινήτων EDGE.

«Τον Μάρτιο ήμασταν με την αδρεναλίνη στα ύψη, σκεπτόμασταν ‘Α, δεν χρειαζόμαστε πλέον χώρους εργασίας’», είπε σε μια διαδικτυακή συζήτηση που οργάνωσε το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) αυτήν την εβδομάδα. «Κοιτώντας τώρα προς τα πίσω, νομίζω πως όλοι ανυπομονούμε να επιστρέψουμε στον χώρο εργασίας μας».

Έρευνα που διενεργήθηκε σε περισσότερους από 2.000 εργαζομένους σε γραφεία σε δέκα χώρες και δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο έδειξε πως ενώ περίπου ο ένας στους τρεις θέλουν να εξακολουθήσουν να εργάζονται από το σπίτι μετά την πανδημία, περίπου ο ίδιος αριθμός εργαζομένων επιθυμούν επίσης να διατηρήσουν την πρόσβαση σε έναν χώρο εργασίας.

«Η κοινωνική σύνδεση είναι… κάτι που έχει λείψει στους εργαζομένους μέσω αυτού του εικονικού [διαδικτυακού] περιβάλλοντος στο οποίο βρεθήκαμε», δήλωσε ο Τομ Κάρολ, επικεφαλής επιχειρηματικής έρευνας για την Ευρώπη στο JLL, τη μεσιτική εταιρία που διενήργησε την έρευνα.

Οι εταιρίες αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο πως θέματα όπως η εκπαίδευση νέου προσωπικού, η επίλυση προβλημάτων και η παρουσίαση νέων ιδεών γίνονται καλύτερα διά ζώσης, είπε στο Thomson Reuters Foundation.

Αυτό οδηγεί σε μια επανεξέταση του σκοπού και του σχεδιασμού χώρων εργασίας πέρα από το να δίνεται απλώς στους εργαζομένους περισσότερος χώρος ώστε να πληρούνται οι υγειονομικοί όροι και οι όροι ασφαλείας, είπε.

Τα σχέδια για χώρους εργασίας μετά την COVID-19 από την αυστραλιανή αρχιτεκτονική εταιρία Woods Bagot οραματίζονται μεγάλους χώρους με καναπέδες, πολυθρόνες και τραπέζια όπου οι άνθρωποι μπορούν να κάθονται για να συζητάνε, σχεδόν χωρίς καθόλου οθόνες στον ορίζοντα.

«Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε μια κόπωση Zoom… άρα η ιδέα είναι να προσπαθήσουμε να μειώσουμε τη χρήση της τεχνολογίας που κάνουμε όταν είμαστε στο γραφείο», είπε η Αμάντα Στάναγουεϊ, επικεφαλής του τμήματος εσωτερικών εργασιακών χώρων της εταιρίας, σε διαδικτυακή βιντεοσυνέντευξη.

Χώροι κοινωνικής συνάθροισης θα μπορούσαν να συνυπάρχουν με λίγους σταθμούς βαριάς τεχνολογίας όπου οι υπάλληλοι μπορούν να κάνουν δουλειά στον υπολογιστή σε ένα καλύτερο, πιο εργονομικό περιβάλλον από αυτό που έχουν στο σπίτι, είπε. Όμως η αλλαγή μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο, πρόσθεσε.

Ο Βαν Όοστρομ είπε πως «πρέπει να δελεάσουμε τους ανθρώπους που εργάζονται για εμάς να επιστρέψουν στον χώρο εργασίας, που δεν θα είναι πια γεμάτος με γραφεία», σημειώνοντας πως τα γραφεία θα μπορούσαν να καταργηθούν, είτε στο σπίτι είτε σε ένα καφέ.

«Αν πηγαίνουμε στον χώρο εργασίας, είναι για να επικοινωνήσουμε, να αράξουμε κοντά στη μηχανή του καφέ και να βρεθούμε με ανθρώπους. Έτσι, η χαρά της δουλειάς και του να είμαστε στον χώρο εργασίας θα είναι πολύ μεγαλύτερη απ΄ό,τι ήταν στο παρελθόν.»

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: newsit.gr

Author

Share