Τα μεγάλα έργα που βρίσκονται «προ των πυλών» – Για νέα «περίοδο Ολυμπιακών Αγώνων» λένε παράγοντες της αγοράς

Author

Categories

Share

Σε θέση «εκκίνησης» οι κατασκευαστικές εταιρείες, περιμένοντας να «απελευθερωθούν» κοινοτικά κονδύλια 72 δις. ευρώ. «Ένα βήμα προτού η Ελλάδα μετατραπεί σε ένα μεγάλο εργοτάξιο» λένε παράγοντες της αγοράς, μιλώντας για νέα «Περίοδο Ολυμπιακών Αγώνων», όταν επικρατούσε «πυρετός» δημόσιων έργων.  

«Καταλυτικός ο ρόλος του ταμείου ανάκαμψης για την ταχεία και ευέλικτη αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων που θα παράσχει η Ευρωπαϊκή Ένωση» υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, τεκμηριώνοντας τις εκτιμήσεις τους, ότι το 2021 θα αποτελέσει «έτος μεγάλων έργων και υποδομών».  

Στα μεγαλύτερα έργα που θα ξεμπλοκάρουν περιλαμβάνονται το Μετρό της Θεσσαλονίκης και η επέκταση του Μετρό στην Αττική, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, η επέκταση της Αττικής Οδού, η νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, η ολοκλήρωση του Ε65, ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, η ανάπλαση του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό, αλλά και σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, ενεργειακά και άλλα έργα. 

Το μεγάλο στοίχημα για το μετρό

Η επέκταση του μετρό στην Αττική, όπως και η δημιουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα του κλάδου κατασκευών. Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι τα εμπόδια για την ολοκλήρωση των δύο αυτών σημαντικών έργων, σταδιακά αίρονται.

Τις προηγούμενες ημέρες «χαμόγελα» στους κατασκευαστές έφερε η «απελευθέρωση» του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, που θα εξυπηρετήσει νέες γειτονιές που έχουν ήδη ανακοινωθεί. Τώρα, επόμενος στόχος  αποτελεί η επέκταση των σταθμών και προς την Λεωφόρο Κηφισίας.   Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 έχει μήκος 12,8 χλμ. περίπου και περιλαμβάνει τα συνδετήρια σήραγγα της Γραμμής 4 με τις Γραμμές 2 και 3 και τη σήραγγα πρόσβασης και τον χώρο εναπόθεσης/ συντήρησης συρμών Κατεχάκη. Το έργο περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς και 9 ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργούνται μεταξύ άλλων νέοι σταθμοί σε Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Καισαριανή,  Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή. 

Όσον αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης, το χρονοδιάγραμμα που έχει χαράξει η κυβέρνηση προβλέπει ότι τον Απρίλιο του 2023 το έργο θα παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς, κάνοντας πράξη το όνειρο πολλών ετών.

Νέες δημοπρατήσεις έργων, ύψους 262 εκατ. ευρώ, μόλις ανακοίνωσε και η ΕΡΓΟΣΕ, με χρονοδιάγραμμα τον Ιανουάριο του 2021. Ανάλογες δημοπρατήσεις έργων αναμένονται και για την ηλεκτρική ενέργεια, το φυσικό αέριο, τη διαχείριση απορριμμάτων και το περιβάλλον. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, έως το 2023 θα έχουν ολοκληρωθεί σημαντικά έργα από αυτούς τους τομείς.

Στις θετικές ειδήσεις των ημερών, εξάλλου, περιλαμβάνεται και η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας Mohegan – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το καζίνο στο Ελληνικό, απ’ όπου θα γίνει το ξεκίνημα για επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, δίνοντας δουλειά σε πολλές κατασκευαστικές εταιρείες και ανοίγοντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Έρχονται νέες συνεργασίες

Οι νέες προοπτικές που διανοίγονται στον τομέα των υποδομών, μετατρέπονται σε πόλο έλξης διεθνώς επενδυτών. Οι περισσότεροι βολιδοσκοπούν την είσοδό τους στην ελληνική αγορά, με «όχημα» τις εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες, γι’ αυτό και όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς, «κυοφορούνται» πολλές ακόμα συμφωνίες συνεργασίας.    Την τάση αυτή επιβεβαιώνει και η πρόσφατη είσοδος του ολλανδικού γκρουπ Reggeborgh Invest, στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ, ενώ σε πρώτο χρόνο είχε «τοποθετηθεί» και στο μετοχικό κεφάλαιο της ΓΕΚ Τέρνα.

Οι Ολλανδοί κατέχουν ποσοστό μεγαλύτερο του 30% στον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα, με ισχυρή παρουσία στα μεγάλα έργα υποδομών και την ενέργεια. Η είσοδος στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ, πραγματοποιήθηκε μέσω Χρηματιστηρίου απ’ όπου απέκτησε το 5% με προοπτική να αγοράσει και το υπόλοιπο 12,5% που κατέχει ο Λεωνίδας Μπόμπολας και να καταστεί ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στην εταιρείας μετά τους αδελφούς Καλλιτσάντση.

Στην παρούσα φάση, η αγορά κάνει λόγο για πέντε μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους που θα ωφεληθούν από την εκταμίευση κονδυλίων.  Ωστόσο, μόλις τα έργα «πάρουν μπρος», το σίγουρο είναι ότι θα ωφεληθεί ολόκληρος ο κλάδος των κατασκευών.

Πηγή: newsit.gr

Author

Share