Τηλεκπαίδευση: Κλιμακώνεται η σύγκρουση Κεραμέως – ΣΥΡΙΖΑ

Author

Categories

Share

Εντείνεται η αντιπαράθεση για την τηλεκπαίδευση ανάμεσα στην υπουργό Παιδείας και την αξιωματική αντιπολίτευση. “8+1” αλήθειες για την τηλεκπαίδευση ανακοίνωσε η Νίκη Κεραμέως. Με αίτημα για τεχνολογικό εξοπλισμό σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, επανέρχεται η Κουμουνδούρου.

Τελευταίο επεισόδιο της κόντρας για την τηλεκπαίδευση “παίχτηκε” στη Βουλή με ερώτηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ν. Ηρακλείου και αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Χάρη Μαμουλάκη, με τη συνυπογραφή 44 ακόμα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Τα μέλη της αξιωματικής αντιπολίτευσης ερωτούν το Υπουργείο Παιδείας για τις “πρόσθετες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τρίτεκνες και οι πολύτεκνες οικογένειες με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης”.

“Εκτός από τα γνωστά προβλήματα στη διαδικασία της τηλε-εκπαίδευσης, οι τρίτεκνες και οι πολύτεκνες οικογένειες που έχουν συνήθως περισσότερα από δυο παιδιά να φοιτούν σε γυμνάσιο και λύκειο, αντιμετωπίζουν το πρόσθετο πρόβλημα της έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού” αναφέρει σε δήλωσή του ο – πολύτεκνος και ο ίδιος – Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: “Πολλές από αυτές τις οικογένειες, δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και τις ανάλογες ψηφιακές υποδομές προκειμένου να γίνει εφικτή η τηλε-εκπαίδευση ταυτόχρονα, από δύο ή και περισσότερους μαθητές. Τέτοιες αναφορές, μας έρχονται απ’ όλη τη χώρα. Το αποτέλεσμα σε αυτή τη δυσμενή συνθήκη, αφού το κράτος δεν έχει μεριμνήσει για την αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων, είναι μαθητές, αλλά και φοιτητές, να αποκλειστούν από το αγαθό της παιδείας, και μάλιστα, όσον αφορά μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, να «τιμωρούνται» και με αδικαιολόγητες απουσίες. Και όλα αυτά, την ώρα που η κυβέρνηση είχε στη διάθεση της οκτώ μήνες ώστε να προετοιμάσει τις κατάλληλες συνθήκες για την τηλε-κπαίδευση, μια δύσκολη και ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Στην ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνεται ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας η δημόσια και δωρεάν παιδεία και το κράτος οφείλει να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση στην παιδεία, στους οικονομικά ευάλωτους συμπολίτες μας. Τονίζεται επίσης ότι τα δημόσια δίκτυα και οι πλατφόρμες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, όφειλαν να είναι αναβαθμισμένες με τις αναγκαίες πρωτοβουλίες του κράτους, ότι ο μαθητής που αδυνατεί να παρακολουθήσει το διαδικτυακό μάθημα, λόγω έλλειψης τεχνικού εξοπλισμού, θα παίρνει απουσία η οποία θα καταγράφεται στο γενικό σύνολο απουσιών, καθώς και ότι, σύμφωνα με ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας, τα σχολεία έχουν ενισχυθεί με περισσότερους από 80.000 φορητούς υπολογιστές.

Για όλα τα παραπάνω, ερωτάται η Υπουργός Παιδείας:

· Έχει γίνει καταγραφή οικογενειών, τρίτεκνων και πολύτεκνων, που χρειάζονται περισσότερες από μία συσκευές υπολογιστή προκειμένου να πραγματοποιείται η τηλεκπαίδευση;

· Ποιος είναι ο αριθμός των μαθητών που δε διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση;

· Έχει γίνει διάθεση υπολογιστών στις παραπάνω οικογένειες που έχουν ανάγκη ώστε να πραγματοποιηθεί η τηλεκπαίδευση για μαθητές και φοιτητές;

· Έχει γίνει ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών; Έχει ενισχυθεί το δημόσιο δίκτυο και οι πλατφόρμες του ΠΣΔ ώστε να είναι εφικτό το σύστημα να αντέχει σε ένα σπίτι όπου χρησιμοποιούνται περισσότεροι από δύο υπολογιστές;

Τηλεκπαίδευση – Κεραμέως

Νωρίτερα, το υπουργείο Παιδείας απαντώντας στις καταγγελίες ΣΥΡΙΖΑ για τα προβλήματα με την τηλεκπαίδευση είχε ανακοινώσει “8+1” αλήθειες. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του, “προς αποκατάσταση της πραγματικότητας, είναι χρήσιμο να αποσαφηνίσουμε, αλλά και να υπενθυμίσουμε, μερικές μόνο αλήθειες:

Αλήθεια 1η: Η σύγχρονη τηλεκπαίδευση είναι ένα μεγαλεπήβολο εγχείρημα που υλοποιήθηκε από το μηδέν στη χώρα μας την περασμένη άνοιξη, και σε χρόνο ρεκόρ, εν μέσω πανδημίας και κόντρα στις αντιξοότητες. Με συγκεκριμένες οδηγίες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την κάλυψη της ύλης και επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η τηλεκπαίδευση αγκαλιάστηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα και συνέβαλε καθοριστικά στη συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας εν μέσω πανδημίας. Το ψηφιακό άλμα του τελευταίου 8μήνου είναι κατάκτησή της.

Τριγμοί στο παλάτι του σουλτάνου Ταγίπ Ερντογάν
Αλήθεια 2η: Το σύστημα είχε δοκιμαστεί σε πανελλαδική εμβέλεια και είχε λειτουργήσει με επιτυχία ήδη από την άνοιξη. Η δυσκολία πρόσβασης στις ψηφιακές τάξεις οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα στην πλατφόρμα του παρόχου, όπως ανακοινώθηκε από τον ίδιο, το οποίο δεν επηρέασε μόνο την Ελλάδα και το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και άλλους δέκτες υπηρεσιών και άλλες χώρες στην Ευρώπη και αλλού. Άμεσα δρομολογήθηκε η ενίσχυση του συστήματος, χθες και σήμερα λειτούργησαν την ίδια στιγμή περίπου 40.000 ψηφιακές τάξεις που αντιστοιχούν σε σχεδόν 700.000 συμμετέχοντες. Όλη η δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή μέσω τηλεκπαίδευσης.

Αλήθεια 3η: Ενόψει του ενδεχόμενου δεύτερου κύματος πανδημίας, οι υπηρεσίες του Υπουργείου δούλεψαν μεθοδικά για την οργάνωση της τηλεκπαίδευσης, χτίζοντας στην πολύτιμη εμπειρία από τη λειτουργία του συστήματος την άνοιξη. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) ουδέποτε «προειδοποίησε», όπως ψευδώς αναφέρει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, ότι η πλατφόρμα του παρόχου δεν θα μπορούσε να «αντέξει» τον αυξημένο φόρτο των 600.000 μαθητών. Αντιθέτως, το ΠΣΔ τον Ιούνιο, προέκρινε τη λύση να χρησιμοποιηθούν ακριβώς αντίστοιχες υπηρεσίες cloud και να γίνει σύμπραξη με ιδιωτική εταιρεία. Πρόκειται για άμεση, αποτελεσματική, αλλά και συμφέρουσα λύση (δεδομένου, μάλιστα, ότι οι έως σήμερα υπηρεσίες της Cisco παρέχονται δίχως επιβάρυνση στο δημόσιο, βάσει της ισχύουσας σύμβασης) – όπως και έγινε.

Αλήθεια 4η: Σε αντίθεση με την εγκατάλειψη των προηγούμενων χρόνων, το τελευταίο 8μηνο έχουν γίνει αλματώδη βήματα στις δημόσιες ψηφιακές υποδομές. Ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται σήμερα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) με περισσή υποκρισία, ενώ το υποχρηματοδοτούσε συστηματικά και το είχε καταδικάσει στην παρακμή. Όταν ξεκίνησε η πανδημία, η υπηρεσία τηλεδιασκέψεων του ΠΣΔ μπορούσε να εξυπηρετήσει μέχρι 500 ταυτόχρονους χρήστες. Από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του ΠΣΔ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τα έτη 2021 – 2022 και μάλιστα με αύξηση του προϋπολογισμού κατά τουλάχιστον 30% σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, γεγονός που επιτρέπει πλέον στο ΠΣΔ να έχει κατάλληλα στελεχωμένες τις τεχνικές του ομάδες. Για την αντιμετώπιση της έκτακτης κατάστασης, το ΠΣΔ αναδιέταξε τους πόρους του και βελτιστοποίησε επιμέρους διαδικασίες του σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν από την αλλαγή της χρήσης του Δικτύου, λόγω αναστολής λειτουργίας των σχολείων και της κατακόρυφης αύξησης της χρήσης των υπηρεσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σε ό,τι αφορά την πρόσβαση των σχολείων σε γρήγορα δίκτυα, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με τη συνεργασία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο προχώρησε στην αναβάθμιση 7.100 κυκλωμάτων σχολείων από ADSL σε VDSL, ενώ περίπου 1.500 σχολεία διαθέτουν οπτική ίνα. Ως προς τη χρηματοδότηση του ΠΣΔ για την ενίσχυση και περαιτέρω αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών του, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ζήτησε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης την ένταξη έργου ύψους 3,5 εκατ. ευρώ στο ΕΣΠΑ για τα έτη 2021 έως και 2023, χρηματοδότηση η οποία ήταν τελματωμένη από το 2016. Τέλος, με τη συνεργασία των δύο υπουργείων προωθείται έργο εγκατάστασης οπτικών ινών σε περίπου 4.000 σχολεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Αλήθεια 5η: Τεράστια αναβάθμιση έχει επίσης συντελεστεί και στον τεχνικό εξοπλισμό των σχολικών μονάδων. Τον Ιούνιο του 2019, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τα σχολεία διέθεταν συνολικά 4.500 φορητές συσκευές, ενώ σήμερα έχουμε εξασφαλίσει τη διάθεση περισσότερων από 80.000 συσκευών στα σχολεία, η διανομή των οποίων βρίσκεται σε εξέλιξη από την άνοιξη. Από αυτές τις φορητές συσκευές, περίπου 65.000 αγοράστηκαν από το ελληνικό δημόσιο με ευρωπαϊκά κονδύλια, και περισσότερες από 20.000 προήλθαν από δωρεές.

Αλήθεια 6η: Σε αντίθεση με την τριτοκοσμική εικόνα που θέλει να παρουσιάσει ο ΣΥΡΙΖΑ στην οποία η πλειονότητα των μαθητών δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), πάνω από 99% των νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Ταυτόχρονα, έχουμε εξασφαλίσει μηδενική χρέωση δεδομένων σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο από τους παρόχους Cosmote, Vodafone, Wind και Forthnet. Για όσους μαθητές, παρόλα αυτά, αντιμετωπίζουν οποιεσδήποτε δυσκολίες πρόσβασης, το Υπουργείο έχει προβλέψει τη δυνατότητα σύνδεσης στην πλατφόρμα ακόμη και μέσω σταθερού τηλεφώνου, με αστική μόνο χρέωση. Επιπλέον δημιουργήσαμε εκ του μηδενός σειρά μαθημάτων εκπαιδευτικής τηλεόρασης για μαθητές Δημοτικού.

Αλήθεια 7η: Συνεχίζοντας τα fake news, ο ΣΥΡΙΖΑ θυμήθηκε πάλι να κηρύξει ανένδοτο αγώνα κατά των (ξένων) ιδιωτικών συμφερόντων που δήθεν εποφθαλμιούν τα προσωπικά δεδομένα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πόσα ψέματα πιά! «Ξεχνάει» τεχνηέντως να αναφέρει ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα:

– έχει ήδη «κρίνει νόμιμη την κατά το άρθρο 63 του ν. 4686/2020 σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» (γνωμοδότηση 4/2020),

– έχει λάβει και εξετάσει στο πλαίσιο αυτό και τη συναφθείσα σύμβαση με τη Cisco (βλ. σελ. 8 γνωμοδότησης),

– έχει κρίνει ότι η τηλεκπαίδευση αποτελεί «μέτρο πρόσφορο, αναγκαίο και αναλογικό για την παροχή εκπαίδευσης σε περιόδους έκτακτης και απρόβλεπτης ανάγκης, όπως αυτή της πανδημίας του COVID-19».

Ξεχνάει επίσης τεχνηέντως να αναφέρει ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει λάβει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα και θα ακολουθήσει τις συστάσεις που διατύπωσε η Αρχή μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό πλαίσιο.

Αλήθεια 8η: Η λειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων ανεστάλη με εισήγηση των ειδικών για προληπτικούς λόγους, και όχι γιατί το ίδιο το σχολείο κρίθηκε ότι αποτελεί εστία υπερ-μετάδοσης ή αυξημένου κινδύνου».

Και το υπουργείο Παιδείας καταλήγει με «ακόμη μία αλήθεια: εργαζόμαστε άοκνα για να διασφαλίσουμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία θα συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται και ότι κανένα παιδί δεν θα μείνει πίσω, την ώρα που άλλοι επενδύουν στην καταστροφή. Τα όποια τεχνικά προβλήματα παρουσιάζονται, επιλύονται με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και επιμονή.

Όλοι πλέον γνωρίζουν, και κανείς δεν έχει αυταπάτες: εάν ήταν στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ, τα σχολεία απλώς δεν θα άνοιγαν, και το σύστημα τηλεκπαίδευσης δεν θα είχε ποτέ δημιουργηθεί. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ αρνείται τα αυτονόητα και πολιτεύεται με τη λογική «ένα πρόβλημα για κάθε λύση», όταν οι περιστάσεις απαιτούν από όλους μας τη μέγιστη προσπάθεια για να βρίσκουμε «τη λύση σε κάθε πρόβλημα».

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Πηγή: newsit.gr

Author

Share